Óvodapedagógusok:
Szabó Emese, Emese néni
Szondi Emese, Emese néni
Gondozó néni:
Kaszás Tóth Józsefné, Angéla néni
Egyéni arculat:
Állatbarát csoport
„Ki az állatokat szereti, rossz ember nem lehet.”
Az állatok megismerése a környezeti nevelés és egyben az elfogadás iskolájának első leckéje. Ha gyerekkorban megalapozzuk, fiainkban-lányainkban kialakulhat a törődés, az állatvilág és a természet megóvására irányuló készség és érzékenység.
„Ismerd meg az állatokat – tanulj magadról!”
Aesopus fabulái, népmesék, La Fontaine történetei és megannyi közmondás, tanúskodik arról, hogy az állatok felruházhatók emberi tulajdonságokkal… épp azért, mert az ő tulajdonságaik bizony az emberben is föllelhetők! Az állatvilágot szemlélve egyes vonásainkra ráismerhetünk (Szorgalmasak vagyunk, mint a méh? Lusták, mint a lajhár? Ravaszak, mint a róka? Hűségesek, mint a kutya? Makacsak, mint az öszvér?), és megtanulhatjuk kamatoztatni őket úgy, hogy az egyes pozitív viselkedésmintákat megismerünk, átvesszünk, és eltanulunk az állatoktól.
A Mókus csoportban célunk, hogy a mindennapi tevékenységek, mesék versek és játékok során az állatokról szerzett ismeretek, tapasztalatok által a gyerekek váljanak „érzékennyé” az állatok megbecsülésére, védelmére. Alapozódjon meg pozitív érzelmi viszonyuk az állatok és környezetük iránt.
Az állatok szeretetére épülő erős motivációt kihasználva fejlesztjük a gyermekek megfigyelőképességét és bővítjük szókincsét, fejlesztjük szociális és együttműködési készségét, ismereteit a tapasztalás, a játék, a munka, és a tanulás komplexitása által.
A napi tevékenységeken kívül kihasználunk minden lehetőséget, amikor közel lehetünk az állatokhoz, megfigyelhetjük, gondozhatjuk őket, ezért gyakran megyünk sétálni az erdőbe, többször kilátogatunk az állatparkba, tanyára, kisállatkereskedésbe, madárkiállításra, és a csoportban is telepítünk akváriumot, melynek lakóit a gyerekek segítenek gondozni, etetni.
Minden héten megismerkedünk egy-egy állattal a tapasztalatszerzés, ismeretgyűjtés, rendszerezés során a napi főtevékenységekben, az ismereteket pedig beépítjük a szabadjátékba, az irányított és a fejlesztő játékokba is.