Nyuszi csoport
Óvodapedagógusok:
Hagymásiné Kovács Melinda – Melinda néni
Vass Róbertné – Rita néni
Dajka néni:
Palicz Mihályné – Éva néni
Egyéni arculat: Vizuális nevelés
A vizuális nevelés eszközeinek széles tárházát alkalmazzuk csoportunkban: rajzolás, festés,
tépés, vágás, ragasztás, barkácsolás, plasztikai munkák, kézimunka. A vizuális
tevékenységben a gyermek a látható világot dolgozza fel, értelmezi és fogadja be, miközben
formálódik a szépre való nyitottsága.
Az ábrázolás, mint tevékenység, csoportunkban nem csak a hagyományos technikák és gyakorlati eszközhasználat helyes megtanítására korlátozódik, hanem fontos szerepet kap a tehetséggondozás területén, mert a kreativitás és az alkotókészség fejlesztésének egy lehetséges eszköze, mely segíti a harmonikus személyiség fejlődését. Személyiségfejlesztő hatása révén a gyermekek kognitív képességei fejlődnek, segít a megfigyelőképesség, problémamegoldó képesség alakulásában.
Fontosnak tartjuk a különböző technikák, eszközök és anyagok tulajdonságainak megismertetését, játékos tevékenykedtetést, ahol az alkotó tevékenység kiteljesül. A változatos technika megismerésével lehetőség nyílik a vegyes életkorú csoportban a gyermekek differenciált tevékenykedtetésére, fejlettségi szintjüknek megfelelően. Környezetvédő szemlélettel válogatunk a megismert technikák között. Törekszünk arra, hogy a háztartásban megtalálható újrahasznosítható anyagokat is felhasználjuk a tevékenységek során. (papír gurigák, dobozok, műanyag flakonok, természet kincsei) A játékos tevékenység közben a feladattudat lassan kialakul, és a feladattartási képesség is fejlődik.
Katica csoport
Óvodapedagógusok:
Jámborné Fedor Krisztina – Kriszta néni
Sápi Noémi – Noémi néni
Dajka néni
Szabó Ildikó – Ildikó néni
Egyéni arculat: Hagyományápolás
A helyi pedagógiai program kereteibe játékosan, semmiképpen sem erőltetve építjük be a népi hagyományőrzés – ápolás olyan elemeit, mely a gyermekek számára élményt jelent a mindennapi tevékenységeik során.
Úgy gondoljuk, hogy a gyermeki személyiség kibontakoztatásának egyik hatékony eszközét
domborítjuk ki, hiszen a néphagyományőrző kezdeményezés lehetőséget teremt arra, hogy egy szabadabb légkörű, a gyermekek életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó, tevékenységekre épülő óvodai életet kínáljunk fel. Tudatos törekvéseinknek megfelel, hogy a gyermeki játékkal jól ötvözhető néphagyomány ápolás közvetlen vonzata a természet szeretete – ezzel együtt megóvása is. A cselekvéssel szerzett, gyakorlati tapasztalatok, sajátos érzelmi hatást és aktivitást teremtenek.
Azt látjuk, hogy a jeles napok, az időjárás –termés jósló megfigyelések – mint a természettel együtt élő, azt tisztelő elődeink példája a gyermek erkölcsi- esztétikai értékrendszerének alakulására is hatással vannak, erősítik az óvodai élet eddig meglévő hagyományait és gazdagítja azokat.
Pillangó csoport
Óvodapedagógusok:
Erdős Anett – Anett néni
Márcziné Szabó Csilla – Csilla néni
Dajka néni:
Szabó Piroska – Piroska néni
Egyéni arculat:
A pillangó csoportban dolgozók közös célja, hogy vidáman, családias hangulatban minden egyes gyermek számára megadjuk azt, amire igénye van, és ami az optimális fejlődéshez szükséges. Nevelési elvünkre jellemző a sokoldalú tapasztaltatás, nyitottság és az élménynyújtás. Sok játékos tevékenységgel, humorral, mozgással, dalos játékkal, mesével, verssel színesítjük az óvodai mindennapokat.
Csoportunkban nagy sikerrel működik az „Így tedd rá” program. Ez az új módszer és a hozzá kapcsolódó változatos eszközök, a néphagyományokat és a jeles napokat hűen tükröző új mondókák, népi gyermekjátékok-dalok tánclépések megismerése még hatékonyabbá, színesebbé teszi gyermekeink mindennapjait.
Minden nap lehetőséget biztosítunk a különféle kézműves technikák gyakorlására (rajzolás, festés, gyurmázás, színezés, ragasztás, ollóval való vágás), illetve saját elképzeléseik megvalósítására.
A csoportban megfelelő lehetőségeket biztosítunk a szabadjátékra. Sok építő játék, logikai, különböző fejlesztő és társasjátékaink vannak, melyeket rendszeresen használunk. A gyermekeknek játék közben komplex lehetőségeket kínálunk, hogy ismereteiket tapasztalataik útján bővíthessék.
Kezdeményezéseinken, tevékenységeinken a differenciálás elve érvényesül a gyerekek képességeinek megfelelően. A szülőkkel igyekszünk együttnevelői kapcsolatot kialakítani, melynek alapja a kölcsönös bizalom.
Csicsergő csoport
Óvodapedagógusok:
Filep Erzsébet – Erzsó néni
Mageráné Sárosi Tímea – Timike néni
Dajka néni:
Zsirosné Lippai Enikő – Enikő néni
Egyéni arculat:
A csicsergő csoportban dolgozók közös célja, hogy a gyerekek óvodás éveit, mindennapi változatos tevékenységekkel, élményekkel tudjuk gazdagítani. Vegyes csoport lévén igyekszünk a gyerekek óvodában töltött idejét úgy szervezni, hogy mindenki megkaphassa a számára legmegfelelőbb fejlesztést, törődést és foglalkozást. Fontos számunkra az egyéni képességek, készségek fejlesztése, valamint a közösségi magatartás formálása. Nagy hangsúlyt kap csoportunkban a zene, a mozgás, a mese és a humor, de leginkább a játék és az élmények erejében hiszünk. Minden nap lehetőséget biztosítunk a rajzolásra, gyurmázásra, színezése, ragasztásra, ollóval való vágásra. Nagyon sok logikai, különböző fejlesztő és társas játékaink vannak, melyet előszeretettel használunk.
Szeretünk kirándulni, különböző külső programokon is részt veszünk. A szülőkkel igyekszünk együttnevelői kapcsolatot kialakítani, melynek alapja a kölcsönös bizalom. A nagycsoportos gyermekek részére a legfontosabb feladatunk az iskolára való felkészítésben, az eredményes, kudarc nélküli iskolakezdéshez szükséges képességek kialakítása. Ehhez elengedhetetlen a változatos tanulási helyzeteket teremtő játékos tevékenységek tervezése, szervezéséve. A tanulásban a legfontosabb motiváció a sikeresség. Ezt vegyes életkorú csoportban, nyugodt légkörben a gyermekek saját képességeinek megfelelő differenciált bánással érjük el.
A napközben szerzett vizuális, akusztikus, kinesztetikus, taktilis ingerek fejlesztik az érzékelést és erre épül a figyelem, az emlékezet, a képzelet és a gondolkodás fejlődése. Ehhez, a csoport gazdag játékeszközei nyújtják a megfelelő élményeket, tapasztalatokat. A kiemelt figyelmet igénylő gyermekek esetében a harmonikus fejlődést, az egyéni sajátosságaiknak megfelelően biztosítjuk.