Óvodánk személyi és tárgyi feltételei:
Óvodánk Nyíregyháza- Oros kertvárosi részében, zöldövezeti területen, ősfás környezetben helyezkedik el,ahol mindig friss levegő, nyugalom és madárcsicsergés várja a gyermekeket.
Két vegyes életkorú csoport működik intézményünkben, melyekben családias légkör,meleg ,szeretetteljes hangulat a jellemző, ami jelentősen hozzájárul a gyermekek önmagukhoz és életkorukhoz mért legoptimálisabb testi, értelmi, és érzelmi fejlődéséhez.Csoportszobáink esztétikusak, otthonosak , gazdagon felszereltek.
Játszóudvarunk tágas, mindkét csoportnak elegendő helyet biztosít a kinti mozgásos tevékenységekhez.
A játékeszközeink fából készültek, az előírt biztonsági követelményeknek megfelelnek.
Az óvodapedagógusok személyiségének jellemzői:
- a gyermekek szeretete, megértése, megbecsülése
- pedagógiai tapintat
- tolerancia
- kiegyensúlyozott állapot, érzelmi gazdagság
- segítőkészség, optimista magatartás
- megfigyelő és helyzetfelismerő képesség
Az óvodapedagógusok nevelőpartnerei a dajkák, a személyiségjegyeik jellemzői:
- elfogadó-befogadó, segítő beállítódás
- nevelésért vállalt felelősségérzet
- kommunikációs kultúra
- önismereti személyiségfejlesztő képzések iránti igény
Nevelőtestületünk tagjait a folyamatos önképzés jellemzi.
Óvodánkban törekszünk a gyermeki személyiség kibontakoztatására, biztosítjuk minden gyermek számára az egyenlő hozzáférést. Gyermekeink legyenek fogékonyak a természet szépségeire, toleránsak a társaikkal és a felnőttekkel szemben. Érzelmi biztonságot, nyugodt légkört, szeretetet, optimális feltételeket kínálunk az óvodába járó gyermekeinknek. A szabad játékra úgy tekintünk, mint az egyedülálló személyiségfejlődést elősegítő lehetőségre. Igyekszünk a képességük szerinti fejlődésük megsegítésére.
Tevékeny, gazdag óvodai életet teremtünk, amelyben biztosítjuk a gyermekeknek azokat a tanulási helyzeteket, amelyekkel megteremtjük az iskolai tanulási, tanítási folyamatba való átlépés belső feltétel- rendszerét. Gyermekközpontú nevelésünk célja, hogy a gyermekek egyéni ütemben és egyéni módon fejlődjenek, ugyanakkor a közös tapasztalatok,élmények, az együtt megélt események , a közös hagyományok, szokások mentén tudjanak együttműködni és közösséggé kovácsolódni.
Sajátosságainkat a következő programjaink tükrözik:
Ovi zsaru – Biztonságos Óvoda program:
Célja: A nagycsoportos gyermekek számára – életkoruknak és egyéni fejlettségi állapotuknak megfelelő – olyan szociális készségek, képességek kialakítása, amely által képessé válnak a biztonságos közlekedés, járműveken történő utazás alapjainak megismerésére.
Feladata: A fent meghatározott célok elérése érdekében a közlekedési kultúra, illetve magatartás kialakítása, és az ehhez szükséges képességek fejlesztése az életkori- és egyéni sajátosságok figyelembe vétele mellett.
Óvodánkban az alábbi ünnepségeket, programokat rendezzük meg immár hagyományszerűen:
- Mihály napi vásár
- Szelektív hulladékgyűjtés hete
- Márton nap
- „Tök- jó” nap
- Mikulás
- Karácsony
- Farsang
- Mackó nap
- Kedvenc játék nap
- Kiszebáb égetés
- Március 15.
- Húsvét
- Egészséghét
- Nefelejcs hét
- Anyák napja
- Ballagás
Ezen tevékenységek időtartama alatt is figyelembe vesszük óvodásaink eltérő személyiségét, életkori-, egyéni sajátosságaikat, szükségleteiket, melyek lehetővé teszik, hogy minden gyermek felfedezzen, rácsodálkozzon és tapasztalatot szerezzen a maga ütemében az őket körülvevő világról. A gyermekeink így:
- Tartalmas, közös tapasztalatot szerezhetnek kortársaikkal és az intézményben dolgozó felnőttekkel, hiszen az eseményeken minden egyes óvodás gyermek részt vehet. Ezzel pedig biztosítottá válhat a közösségi értékek elsajátítása a differenciált tevékenységek által.
- Az óvodai miliőben lehetőség van az ünnepekre való ráhangolódásra, az élmények nyugodt légkörben való megélésére az óvodai barátokkal, dolgozókkal, szülőkkel.
- Egy közös tevékenység kedvéért lehetőséget enged az óvodán belül két csoport, az intézmény és a szülők közötti kapcsolat, együttműködés szorosabbá tételére is.
- A mai rohanó világunkban a családtagok egymásra fordított hagyományőrző, illetve környezettudatos attitűdjének kialakítására, formálására ad lehetőséget a gyermekeken keresztül.
„Foglalkozzunk meleg, sugárzó szeretettel a gyermekekkel, s akkor ők csodára képesek.”-E.Fromm